Какво е Кросфит - Информация

Качено от в ТРЕНИРОВКИ на Jun 05, 2017 . 0 Коментари.

Кросфит тренировка - Инфромация

Ако името Гласман не Ви е познато, то със сигурност не се занимавате с кросфит. Обратното също е валидно – ако не се занимавате с кросфит, то Вие не сте чували за Грег, а също за клоуна Пюки и чичо Рабдо. Не, това не е едно и също лице. Тези имена са записани завинаги в историята на спорта като неразделни.

Грег Гласман - бивш гимнастик, постоянен лидер и почти монарх на фитнес империята КФ, която включва 650 спортни зали и фитнес центрове. През 1980 г. той разработва система за интегрирано обучение (Кросфит), а през 1995 г. открива първата си зала. Слуховете за  този човек са много и всички  са различни и напълно противоречиви. От едната страна на барикадата са посветените на своя лидер спортисти, а от другатаса множество противници на новата му концепция за тренировки и в частност на него, сред които има и бивши треньори по кросфит.

Кросфит тренировка в живота на спортиста

Да си представим лъжица катран, която се опитва да опетни кросфит тренировката. Основната причина, поради която системата на Гласман е подложена на безброй атаки от страна на спортните критици е неразположението, което се причинява от нестандартните схеми на физическо натоварване.

Почти ежедневни, изтощителните кросфит тренировки включват много повторения в една серия, при това с големи тежести.  Товаводи до изчерпване на енергийните запаси на неподготвеното за такива натоварвания тяло. В резултат на това може да се появи гадене и рабдомиолиза - частици от мускулни влакна, които се освобождават в кръвния поток и влияят неблагоприятно на бъбреците. Може да настъпи влошаване на общото състояние.

Поради тези симптоми се появяват и двете основни лица на кросфита – клоунът Пюки и чичо Рабдо. Хората, които отдавна се занимават с кросфит твърдят, че от тези симптоми страдат само най-слабите и безполезни представители на кросфита, които нямат място сред по-добрите групи от трениращи. Въпреки това, много от тези хора гордо носят тениски с образа на изплезения клоун Пюки и приравняват подобни моменти от живота си с изпит за навлизане в спортния живот на старшите.

Отзивите за кросфита са  различни и да, има и такива, които наричат повръщащия клоун и чичо Рабдо рекламен трик. Според критиците, това е само начин за вдигане на рейтинга и внушаване на уважение у начинаещи към ветераните в кросфита.

Кросфит програма и натоварване

За да вникнем  по-дълбоко в този процес, е нужно да обясним основните принципи и схеми за трениране в кросфита . Кросфит тренировките за начинаещи не продължават повече от 30 минути и се състоят от загряване, основна част и финална част. Същото може да се каже и за упражненията на опитните спортисти. Натоварванията по време на тренировка са разделени на три вида, гимнастически упражнения с тежестта на собственото  тяло (клекове, лицеви опори и други силови упражнения), кардио натоварване (бягане, колоездене и т.н.) и упражнения с тежести (усуквания, издърпвания от лег и т.н).

В първия ден от кросфит тренировката трябва да се използват едни тежести, във втория други, в третия - трети. Четвъртия ден е ден за почивка. Всички упражнения се правят за определено време, с висока интензивност и често до отказ. Почивка между упражненията не се предвижда и след края на всяко упражнение трябва незабавно да започнете следващото - такава кросфит тренировка се нарича кръгова. Възможен е индивидуален избор на упражнения, като единственото условие е да се спазват посочените по-горе характеристики.
Важен момент, за който трябва да Ви кажем, е че Кросфит програмата е свързана с болка. Смята се, че напредъкът зависи изцяло от усещанията. Разбира се, става дума основно за мускулни претоварвания и хипоксия (недостиг на въздух), а не за мазоли, навяхвания и разтягания. Само постоянното и контролираноувеличаване на натоварванетоможе даде добър резултат. Кросфит тренировъчната програма за начинаещи не е лесна и ако не се стремите да станете по-добриза възможно най-кратко време превъзмогването на болката ще се забави и резултатите няма да са такива, каквито бихте искали.
  

Кросфит упражненията - повече от обикновен фитнес

Накратко, кросфитът може да се определи като система за обща физическа подготовка. Кросфит упражненията развиват три функционални характеристики на организма - издръжливост, експлозивна сила и координация. Основната версия на системата не може да се нарече специализирана, тъй като няма конкретен акцент върху развитието на специфични умения. Този вариант е задоволителен за любителите на Кросфит фитнес, желаещи да отслабнат и да направят мускулите си по-силни. Но в същото време, комплексните специално подбрани упражнения от кросфита успешно се използват и от професионалните спортисти от различни области. Например, Чък Лидел - известен ММА боец, използва при тренировките си различни комбинации от кросфита. Можете да бъдете сигурни, че неговата издръжливост е причина за многобройните му победи.
- "Аз трябваше да се срещна с участниците, които бяха по-силни от мен, но ги победих, защото имам достатъчно силен дъх," - признава спортиста.
- "На ринга, никой няма да ми даде възможност да почивам 90-120 секунди. Ето защо, моята силова тренировка трябва да наподобява истински бой.“
Така че, нека да обобщим. Ако обичате екстремни спортове, ако сте боец ​​или културист, който реши да промени за един месец вида натоварвания, Кросфит упражненията са за Вас. Ако сте домакиня, пожарникар или човек на възраст - няма проблем, програмата ще остане същата, ще се промени само интензивността и нивото на физическата активност. Ако искате да се изпитате силата на духа и тялото си, и жаждата за приключение да кипи във вените Ви, Кросфит тренировките са точно за Вас.
Между другото, един добър инструмент в тренировките по кросфит,  който ще ви помогне със силовата издръжливост може да бъде препарата туринабол, който лесно можете да закупите от нас онлайн. В сайта ни може да намерите също и анаболни стероиди, както и всичко необходимо за начинаещия или професионалния спортист.
Последна промяна: Jun 05, 2017

Коментари

Оставете коментар

Оставете отговор

*Име:
*E-mail: (Не е публикувана)
   Сайт: (Адреса на сайта с http://)
*Коментар: