Лу Фериньо: биография, тренировки и стероиди

Качено от в ПОЛЕЗНО на May 20, 2017 . 0 Коментари.

Един легендарен културист от миналото

Лу Фериньо: завоювани титли

Лу Фериньо може и да не е най-титулуваният културист в историята, но определено има свой принос в бодибилдинга. Така например, в периода от 1971 до 1974 г. печели първи места на такива престижни турнири като:

Pro Mr. America (WBBG, 1971);

Mr. America (IFBB, 1973);

Mr. Universe (IFBB, 1973);

Mr. International (IFBB, 1974);

Mr. Universe (IFBB, 1974).

Освен това Лу Фериньо се нарежда в тройката призьори на най-престижните бодибилдинг турнири: в 1972 г. – 2 място на Pro Mr. America (WBBG) и 2 място в категория “висок ръст” на Mr. Universe (NABBA); в 1974 г. – 2 място в тежка категория на Mr. Olympia (IFBB); в 1975 г. – 3 място в категория “висок ръст”на Mr. Olympia (IFBB); в 1994 г. – 2 място на Olympia Masters (IFBB).

Антропометричните данни на Лу Фериньо в пика на неговата форма впечатляват, дори и по днешните стандарти. Тегло по време на съревнования – ок. 124 кг.; в междусезонния период ок. 130 кг.; обиколка на бицепса – 58 см.; Гръдна обиколка – 145 см.; бедра – 74 см.; прасци – 50 см. 

Като дете Лу Фериньо, както и повечето американски момчета, се възхищава на комиксовите герои. Любимци са му Човека паяк и Хълк. Да стане като тях е детска мечта на Фериньо и в определена степан той я постига. Играе Хълк в едноименния сериал, чийто първи епизод излиза през 1978, а последния през 1982 г.

Кариерата на Лу Фериньо като атлет и културист без съмнение е успешна. Но, както споделя звездата на киното и спорта, главното събитие в живота му е неговата сватба. Фериньо се жени през 1980 г. и от този момент нататък семейството става негов първи приоритет в живота.  Лу и жена му Карла (която до срещата си с него е психотерапевт, а след това става мениджър) винаги са искали много деца.

Както казва вече 65-годишният Фериньо: „Ако мъжът намери жена, която обича с цялото си сърце, то веднага трябва да се ожени за нея. Да отгледа образовани, добри и здрави деца – ето това трябва да е приоритет на един мъж. За мен това е по-важно от помпането на бицепси и кариерата ми на знаменитост”. С думите на Лу трудно можем да спорим.

 

Луи Фериньо: тренировъчна програма

За разлика от много културисти от миналото и наши дни, Лу Фериньо никога не е бил консерватор в тренировките. Основното правило на спортиста е отсъствието на всякакви правила. Той не се придържа към строги тренировъчни схеми, а предпочита да експериментира. По негово мнение това е единственият метод за екстремно напомпване на мускулатурата. Кои именно мускули да тренира и с какви тежести, той избира предимно инстинктивно.

До подобен подход в тренирането Лу Фериньо достига, основавайки се на предположението, че мускулните групи в човешкия организъм се възстановяват неравномерно и съответно много важно за атлета е да разбира кои от тях и в кой момент за готови за упражнение и кои не. Например, щом чувства, че бицепсите и трицепсите са починали, а квадрицепсите и прасците са уморени, бодибилдърът тренира първите, давайки отдих на вторите. Не можем да кажем, че подходът му е грешен, в крайна сметка, всеки човек има уникални особености, с които трябва да се съобразява.

Такъв гъвкав тренировъчен план позволява на Лу Фериньо да има изваяна мускулатура, без явно изоставащи мускулни групи.  Особено се гордее със своите ръце, но които отделя специално внимание в тренировките. Като правила в неговият комплекс упражнения за ръце влизат упражнения от следните видове:

Бицепсово сгъване с щанга – 2 серии по 20 повторения;

Бицепсово сгъване с дъмбели – 4 серии по 20 повторения;

Бицепсово сгъване с крива лост на Скот пейка – 4 серии по 10 повторения;

Разгъване за трицепс на горен скрипец – 4 серии по 10 повторения;

Сгъване на китките с щанга на пейка – 4 серии по 15 повторения;

Френско разгъване за трицепс от лег – 4 серии по 10 повторения;

Френско разгъване за трицепс от стоеж - 4 серии по 10 повторения;

Очевидно натоварванията варират често, поради което това е само една средностатистическа схема. Фериньо не е типичният културист, който живее по определени от него условия, което е видно от биографията му и неговата тренировъчна програма.

 

Лу Фериньо: стероиден цикъл

На въпроса има ли стероиди в спорта Лу Фериньо отговаря лаконично – да. Освен това в многобройни интервюта неведнъж признава, че сам е прибягвал към употребата на анаболно андрогенни стероиди. За разлика от съвременните културисти, които се опасяват за собствената си кожа, бившият бодибилдър няма от какво да се бои и може да си позволи да говори открито за спортните медикаменти.

Лу Фериньо твърди, че е приемал стероиди само, за да може да се съревновава с останалите атлети от неговото време, поголовно употребяващи допинг. И, освен това, го е правел в съзнателна възраст. Мнението му за младите, начинаещи момчета, които, без никакъв опит, веднага се хващат за химията е силно негативно. 

Като цяло Лу Фериньо, макар и да е откровен, не се гордее с употребата на стероиди. Но, по думите му, друг вариант в онези времена не е имало. Ако искаш да побеждаваш – купуваш и вземаш, както прави болшинството.

Друг въпрос е какви стероидни курсове е провеждал Фериньо. Предполага се, че основни компоненти в медикаментозния му порцион са били Нандролон деканоат и Метандиенон, популярни през 70-те – 90-те години и все още употребявани днес.

Метандиенонът се появява на американския фармацивтичен пазар в края на 50-те, а Нандролон деканоатът в началото на 60-те. И двата препарата бързо печелят популярност и до края на 60-те – началото на 70-те не се смятат за допинг. В първите десетилетия на втората половина на XX век в спорта са забранени предимно стимулатори от рода на Ефедрина и Амфетамина. В тази времена почти всеки спортист има открит достъп до широк асортимент анаболно андрогенни стероиди, тъй като разпространението им не е ограничено.

 

Последна промяна: May 20, 2017

Коментари

Оставете коментар

Оставете отговор

*Име:
*E-mail: (Не е публикувана)
   Сайт: (Адреса на сайта с http://)
*Коментар: