Рег Парк - биография, тренировки и стероиди

Качено от в ПОЛЕЗНО на Aug 09, 2017 . 0 Коментари.

Рег Лег (Легендата)


Рег Парк е легендарен културист, както и успешен актьор и бизнесмен от британски произход. Пикът на спортната му кариера е през "Златния век" на културизма - 1950-1970 година. Парк е многократен победител на едно от най-престижните състезания по културизъм на миналия век, както и днес - "Мистър Вселена". Феновете и съперниците му присъждат прякора "Рег Лег" (основното тук е коренът на думата „легенда“).
Рег Парк е идол на Арнолд Шварценегер. Именно с него през по-голямата част от живота си, се сравнява "стоманеният австриец". С големите си постижения в областта на спорта културистът и до днес е вдъхновение за много млади спортисти.

Рег Парк: подробна биография


Рег Парк (на английски - Reg Park) е роден на 7 юни 1928 година. Бъдещият културист е роден в Лийдс (Западен Йоркшир, Англия). Това е едно от най-големите населени места в Обединеното кралство: броят на населението според различни оценки е от 700 000 до 1 милион души, в района с площ 551 квадратни километра (като се вземат предвид околните селища Wetherby и Otley). Както и в средата на 20-ти век, днес Лийдс е един от основните бизнес, културни и спортни центрове на Англия.
От дете Парк се увлича по игралните спортни дисциплини, а от тренировките с тежести започва да се интересува след пубертета. До 16 годишен, той играе футбол, който е основен спорт за англичаните (в действителност, британците се считат за негови основатели). След това обаче по предложение на дългогодишния му приятел Дейвид Коен, Парк усилено започва да се занимава с културизъм. 
Своите първи силови тренировки като начинаещ културист Рег Парк провежда в местна фитнес зала, построена почти с подръчни материали. В действителност, това е просторна стая с няколко ръчно изработени машини, както и обикновени уреди, като щанги и гири. Тогава на разположение на атлетите не е имало общодостъпна информация за правилните тренировки, хранене и възстановяване, така че програмата си за упражнения Парк разработва сам. С други думи, по метода на  пробата и грешката Рег разбира какво е добре или какво не е добре за неговия организъм.
На 18 годишна възраст Рег Парк е повикан в армиятаи това забавя началото на кариерата му в културизма. Въпреки живота на войник, докато е на служба той не спира да се занимава със спорт. Поради това, две години по-късно, когато е изпълнил дълга си към родината, той може да се похвали с физическа форма превъзхождаща тази на повечето културисти любители.
Първият турнир, в който Рег Парк участва е през 1946 година . Спортистът  опитва силите си на конкурса, проведен в Англия - "MisterBritannia“.Не можем да кажем, че на него той се проваля: заема 4-то място, побеждавайки много от предишните си конкуренти. Първата победа на Рег Парк настъпва в същия шампионат. На "Мистър Великобритания 1949" Парк спечелва 1-во място, привличайки към себе си голямо внимание. Нещо повече, тази победа гарантирана родителите му сериозността на сина им. Като подарък, те му плащат 6-месечно пътуване в САЩ, където новодошлият е в състояние да натрупа опит и да направи полезни запознанства.
В Америка Рег има възможността да разговаря с  Джо Уейдър, който по-късно публикува няколко снимки на бъдещия културист в списанието си за бодибилдинг. Освен това Парк може да се конкурира с чуждестранни "колеги" на две любителски състезания: спечелва 1-во място на “Best Developed Athlete in America 1950” (IFBB)  категория "висок ръст" и „Мистър Европа“.
Културистът Рег Парк започва да участва в професионални турнири през 1958 г. (най-вече в първенствата на NABBA). Преди това, през 1951 отбелязва решителна победа в "Мистър Вселена" за любители. През 15-те години на своята професионална кариера той два пъти успява да спечели  "Мистър Вселена" за професионалисти - през 1958 г. и 1965 г., и още три пъти попада в челната тройка: през 1970 г. е бил втори, през 1971 г. заема трето място, а през 1973 година отново се класира втори.
За съжаление, "Рег Парк", известен като "Рег Лег" вече не е сред нас. Прочутият културист умира на 22 ноември 2007 г. в дома си в Йоханесбург (Южна Африка). В онзи момент е заобиколен от семейството си, а присъстващите лекари не успяват да го спасят. Причина за смъртта  е рак на кожата (меланом), с който състезателят се бори в продължение на 8 месеца.

 

Рег Парк: спечелени титли

В сравнение със съвременните културисти антропометричните данни на Рег Парк може да не изглеждат впечатляващо, но, повярвайте ми, за миналия век те са били точно такива: при ръст не повече от 185 см атлетът може да се похвали със състезателно тегло от около 100-105 килограма (очевидно е, че по време на почивката теглото му до известна степенсе увеличава - средно до  110-115 кг); Бицепсът на Парк е с обиколка  49 см, а от лег Рег успява да вдигне тегло 227 кг.
С подобна физическа форма Рег Парк е носител на множество награди по културизъм най-напред сред любителите, а след това и на професионалните първенства. Сред тях са:

1-во място на “Mr Britain 1949”;
1-во място в категория висок ръст и “Мистър Европа” на “Best Developed Athlete in America”;
1-во място в категория висок ръст и абсолютна категория на “Mr Universe 1951”;
1- во място в категория висок ръст и абсолютна категория на “Mr Universe (Pro) 1958”;
1- во място в категория висок ръст и абсолютна категория на “Mr Universe (Pro) 1965”.


Важно е да се каже, че Рег Парк е много известен не само като бодибилдър, а също така и като актьор. Той не се снима в Холивуд, а в италиански продукции. Общо има заснети пет игрални филми в исторически и фентъзи жанр: "Херкулес покорява Атлантида" (1961), "Подвизите на Херкулес": Херкулес и Кралството на Сенките "(1961)," Херкулес в мините на цар Соломон "(1964)," Херкулес – пленник на злото"(1964) и „Повикът на великаните "(1965). Тези филми не могат да бъдат наречени класическо кино, но именно чрез тях Парк успява да изкара достатъчно пари, за да отвори собствен бизнес.
През 1999 г., името и фамилията на Рег Парк  като един от най-добрите културисти в историята са записани в Залата на славата на културизмана IFBB.
След смъртта на "Рег Лег" неговият близък  приятел и голям почитател  Боб Чичерило провежда онлайн радио панихида. По това време който желае може да се свърже с водещия и да изкаже съболезнования към близките на починалия или просто няколко добри думи за него. Днес наследници на Рег Парк са неговият син и дъщеря му. Синът му се казва Джон Джон Парк (на английски -. John John Park). Той е личен треньор и бивш олимпийски плувец. Джон Джон има също така верига от фитнес зали "Legacy Gym" в Лос Анджелис. Дъщеря му се казва Жанес (на английски - Jeunesse). За разлика от брат си, тя не следва стъпките на баща си (тя не става спортист, въпреки че като дете се интересува от всички видове спорт). Жанес днес се занимава с благотворителни дейности.

 

Рег Парк: професионални тренировки

Рег Парк е един от праотците на класическия културизъм. Използвайки неговата методика по-късно (през осемдесетте, деветдесетте години и началото на две хилядните години),  много културисти успяват да постигнат успех. Затова не е изненадващо, че тренировките му по днешните стандарти изглеждат, меко казано консервативни.
Именно Рег Парк популяризира сред професионалните атлети тренировките по схемата "5 х 5", която той използва, не само за да се подготвя за състезанияпрез първите години на спортната си кариера, но и впоследствие, когато се снима в различни филми. "5 ? 5" е тренировъчната програма, която той използва преди снимките на няколкото филма  "Херкулес", в които той играе най-добрите си роли.
Трябва да се отбележи, че тази тренировка на Рeг Парк е базова, цели натоварване на цялото тяло, а не на определени мускулни групи. Ето защо тази схема е идеална за начинаещи спортисти, които правят първите си стъпки в културизма.
Тази програма на Рег Парк се състои от два вида занятия - "А" и "Б", като тренировките се провеждат три дни в седмицата: първа седмица - A, B, A; 2–ра седмица -В, А, В; трета седмица - отново, А, В, А; четвърта седмица - отново, В, А, В; и така нататък.

Тренировки тип "А":
Приклякания с щанга - 5 серии х 5 повторения;
Набирания с широк захват - 5 серии х 5 повторения;
Повдигане на щанга от лег в хоризонтално положение - 5 серии х 5 повторения;
Упражнения за предмишници– 2 серии по 10 повторения;
Упражнения за прасци- 2 серии х 15-20 повторения.

Тренировка  тип "Б":
Приклякания с щанга на гърди - 5 серии х 5 повторения;
Вдигане на щанга под наклон - 5 серии х 5 повторения;
Повдигане на щанга пред гърди в стоеж - 5 серии х 5 повторения;
Класическо вдигане на щанга - 3 серии х 5 повторения;
Упражнения за предмишници – 2 серии по 10 повторения;
Упражнения за прасци- 2 серии х 15-20 повторения.

Забележки:
Първо, тези упражнения, които се извършват в "5 х 5", включват две серии за загряване: Първата серия е с  60 процента тегло; а втората - с 80 процента тегло; останалите серии - вече със 100 процента тегло.
Второ, въпреки че класическото вдигане на щанга се осъществява по схема "3 х 5", тук също има две серии за загряване и само на третата се използва работно тегло (60%> 80%> 100%).

 

Рег Парк: спортен допинг

Рег Парк започва кариерата си в културизма в началото на така наречения "златен век". По това време сдобиването със забранени вещества е голям проблем, а често дори невъзможно. Много от актуалните днес вещества в средата на миналия век все още не са синтезирани в големи количества, или просто не всички имат достъп до тях.
Нандролон фенилпропионат и деканоат, метандиенон, тестостерон ципионат и енантат, станозолол, болденон ундесиленат, оксиметолон, орал туринабол, тренболон ацетат и енантат, метенолон енантат, дростанолон дипропионат - всички тези вещества се продават от края на 50-те - началото на 60-те години или по-късно. А соматотропинът (и други популярни днес пептиди) по онова време не се е смятал за вещество, което ще донесе някакви ползи или не е съществувал преди началото на 21 век. Какво се опитваме да кажем? Толкова е просто! Според по-голямата част от любителите на вдигането на тежести "РегЛег" е напълно естествен културист.
В интерес на истината трябва да отбележим, че дебатите по този въпрос продължават и до днес. Скептиците смятат, че Рег Парк консумира стероиди и други видове допинг през последните 15 години от спортната си кариера (когато е  професионален културист). По-точно, те вярват, че спортистът експериментира със спортната фармакология. В крайна сметка, тези дози „химия", които едно време атлетите са използвали днес класическите културисти смятат за непълноценни. 5-10 мг на метандиенон на ден сега се смятат за занижено количество, с което не може да има видим прогрес.
Да провеждате или не курсове със стероиди, както вероятно правят Рег Парк и Арнолд Шварценегер - е Ваш личен избор. Но ако решите да се възползвате от спортната фармакология, избирайте само качествени продукти. В нашия онлайн магазин има изключително голям асортимент. На виртуалните рафтове в Anabol.bg са налични широка гама от продукти за всички приложения  от водещи производители!

 

Последна промяна: Aug 09, 2017

Коментари

Оставете коментар

Оставете отговор

*Име:
*E-mail: (Не е публикувана)
   Сайт: (Адреса на сайта с http://)
*Коментар: