Фил Хийт: биография, тренировки и стероиди

Качено от в ПОЛЕЗНО на May 14, 2017 . 0 Коментари.

От баскетбола до професионалния бодибилдинг

Фил Хийт (пълното му име е Филип Джеръд Хийт - Phillip Jerrod Heath) е професионален американски бодибилдър, шесткратен, и последен към началото на 2017 г., победител в Мистър Олимпия (печели в 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 г.). Заедно с Ли Хейни, Рони Коулман, Дориан Йейтс и, разбира се, Арнолд Шварценегер, влиза в петорката на най-титулуваните атлети в историята на културизма. 

Фил Хийт: цялостна биография

Филип Джеръд Хийт е роден на 18 декември 1979 г. в Сиатъл (Вашингтон, САЩ), най-големия град в щата и целия северозапад, едно от ключовите американски пристанища. По експертни оценки населението на града варира между 612 и 668 хиляди души, а площта му е около 369 км. км.

Бодибилдърът Фил Хийт

Фил Хийт е увлечен от спорта още от детска възраст. Както и повечето момчета, първоначално се интересува повече от игрови дисциплини като бейзбол, американски футбол и баскетбол. През 1998 г. бъдещата звезда на бодибилдинга постъпва в университет в Денвър, където веднага става част от мъжкия баскетболен отбор (играе като атакуващ гард, явно заради ниския си ръст). Фил бързо се доказва като умел играч и става незаменима част от отбора.

 

В тези години мечтата на Хийт е да играе в NBA, където заплатите се изчисляват с милиони долари, а славата на играчите е сравнима с тази на холивудските звезди. Това мотивира младежа постоянно да тренира, не само навиците, но и тялото си. Той винаги остава последен в залата да хвърля топки и вдига щанги.

Излязъл от университета, Фил Хийт трябва да се прости с мечтата си за професионална кариера в баскетбола. Неговият отбор заема високи позиции и дори веднъж да печели студентския шампионат, но никой от членовете му не привлича вниманието на селекционерите. 

Но, както сам признава, бъдещият културист научава много за това време. Благодарение на баскетбола подобрява физиката си, става по издръжлив и дисциплиниран. За последното той е особено благодарен, тъй като по неговото мнение в спорта е невъзможно до успееш без самоконтрол и умение да слушаш треньора.

Кариерата на Фил Хийт в културизма започва на 23-годишна възраст, когато тренира в една от зелите в Денвър. Младежът се захваща с тежестите, а за да постигне желаното се обръща за помощ към специалисти. Те изработват оптимална тренировъчна програма за начинаещия бодибилдър и го консултират по отношение на спортното хранене. Новият хранителен режим, както само признава атлетът, става за него най-голямото изпитание. Към постоянните тренировки е вече привикнал, но да се застави да яде по график 6-7 пъти на ден е вече проблематично. 

Вече приспособил се, културистът Фил Хийт започва подготовка за първото си официално състезание – шампионатът на Северно Колорадо за 2003 г. За да следи прогреса си, Фил всеки ден снима мускулатурата си, което му позволява да забележи по-ясно „изоставащите“ мускули и да внесе корекции в програмата си.

На турнира Филип Джеръд Хийт не само завоюва първото място, но и се запознава със звездата на бодибилдинга Джей Кътлър(който впоследствие ще стане негов основен наставник и добър приятел). Кътлър е поразен от физическия потенциал и мотивацията, с които новакът изпъква пред конкуренцията.

Времето тече, а победите на Хийт се трупат. За следващите три години той няма загуба в нито един турнир, през 2003 и 2004 печели NPC Colorado State, през 2005 NPC Junior Nationals и NPC USA Championships. В резултат получава заветния статут на професионалист, при това по-бързо от който и да е друг в историята на спорта. За достиженията на начинаещия бодибилдър започва да говори целият спортен свят, а феновете му дават прякора “The Gift” (дарбата, подаръка), който едва ли се нуждае от специално тълкуване.  

В наши дни Фил Хийт не вдига крак от педала. За последните 6 години няма нито едно поражение (за последно първото място му се изплъзва в 2010 на „Арнолд Класик“ и „Мистър Олимпия“, където е 2-ри.), което го прави най-титулувания съвременен културист и един от ней-успешните бодибилдъри от появата на този спорт.   

 

Фил Хит: най-значими постижения

В пика на своята кариера Фил Хийт има впечатляващи антропометрични данни, които го поставят наравно, ако не и над повечето легендарни бодибилдъри.

Ръст: 175 см.;

Лично тегло: 114.3 кг.;

Обиколка на врата: 47 см.;

Обиколка на бицепса: 58.4 см.;

Гръдна обиколка: 140 см.;

Талия: 73.6 см.;

Бедра: 101. 2 см.;

Прасци: 50.8.

 

Внушителните габарити и изваяна мускулатура са това, с което Хийт печели многобройните си титли.:

1-во място на Northern Colorado State 2003 (начинаищи);

1-во място на NPC Colorado State 2003 (полутежка категория и в генералното класиране);

1-во място на NPC Colorado State 2004 (тежка категория и в генералното класиране);

1-во място на NPC Junior Nationals 2005 (тежка категория и в генералното класиране);

1-во място на NPC USA Championships 2005 (тежка категория и в генералното класиране);

1-во място на Colorado Pro Championships 2006;

1-во място на New York Pro Championship 2006;

1-во място на IFBB Iron Man 2008;

1-во място на Mr. Olympia 2011;

1-во място на Sheru Classic 2011;

1-во място на Mr. Olympia 2012;

1 место на Sheru Classic 2012;

1-во място на Mr. Olympia 2013;

1-во място на Arnold Classic Europe 2013;

1-во място на Mr. Olympia 2014;

1-во място на Mr. Olympia 2015;

1-во място на Mr. Olympia 2016.

 

Фил Хийт обаче е не само именит културист, но и преуспяващ бизнесмен. Той е собственик на “Gifted Athletics”, компания, произвеждаща фитнес екипировка, наречена така заради прозвището на спортиста. Освен това, в 2014 г. Фил Хийт представя и собствена марка спортни добавки – “Gifted Nutrition”.

Там където не му върви е в личния живот. На 23 юни 2007 г. се жени за брюнетката Джени Лексън, но след няколко година двамата се разделят (развеждат се през 2015 г. поради „несходство в характерите“, типично оправдание за американските семейства, не желаещи да разкриват истинската причина за раздялата си).

Фил Хийт:  тежки тренировки

В тренировките си Хийт не е консерватор, затова регулярно адаптира и модернизира собственото си натоварване. Така например тренировъчната му програма за 2006 г. сериозно се отличава от тази за 2010 г. Последната ще разгледаме като най-актуална и детайлно описана от самия атлет.

И така, тренировъчната програма на Фил включва седмични цикли, по време на които всеки мускул в тялото се тренира поне по веднъж. В понеделник сутрин акцентът е поставен на гърба (централна и долна част),  през втората половина от деня се тренират прасци, преса и бицепси. Сред упражненията са издърпване на горен скрипец с широк обратен хват, гребане с щанга с обратен хват, гребане с Т-щанга, издърпване на долен скрипец и хиперекстензии с допълнителна тежест.

Във вторник тренировката на Фил е с акцент на гърдите през първата половина от деня и на трицепсите, пресата и прасците през втората. Упражненията включват: френско повдигане на дъмбел зад глава, повдигана на пръсти на тренажор от стоеж, повдигане на пръсти на тренажор от седеж, кофички.

В сряда акцентът е на квадрицепсите през първата половина от деня и на бицепсите и бедрата през втората. Упражненията включват: клякания с щанга, лег преса, сгъване на бедрата на тренажор в от седеж и лег.

В четвъртък тренировъчната програма на Хийт е насочена към гърдите през първата половина на деня и към делтоидите, пресата и прасците през втората. Упражненията включват:  повдигане на щанга от гърди в стоеж, разтваряне на бедрата встрани от седеж, повдигане на пръсти на тренажор от седеж и стоеж.

В петък тренировката е за гръб (горна и централна част) през първата половина от деня и за бицепси и бедра през втората. Упражненията включват: гребане с щанга с обратен хват, издърпване на долен скрипец, набирания на лост, сгъване на бедрата на тренажор от седеж и лег.

Тренировката на Фил в събота – делтоиди през първата половина от деня, прасци, преса и трапецовидни мускули през втората. Включват се следните упражнения: повдигане на щанга от гърди от стоеж, повдигане на дъмбели встрани, повдигане на дъмбели встрани от стоеж в наклон, вертикално издърпване на дъмбели, повдигания на пръсти на тренажор от стоеж и седеж.

Неделя – почивка.

Средното количество серии на упражнение е 3-4, по-рядко 5-7, а повторенията варират от 10 до отказ, в зависимост от натоварването. Кардио сесии атлетът прави 2 пъти на ден по 30-40 минути през първата и втората половина на деня, т.е. сумарно 6 дни по два пъти на ден.

 

Фил Хийт: анаболни стероиди

До началото на 2017 г. Фил Хийт остава професионален културист и няма намерение да прекратява кариерата си. Затова не може да си позволи откровения за стероидните си курсове. Но нищо не му пречи обаче да се изказва в защита на тяхната полза в спорта.

В свои интервюта Фил неведнъж подчертава, че стероидите не са токова велико зло в съвременния бодибилдинг, както е прието да се смята. „Обществото се заблуждава, че атлетите, приемащи химия дължат успехите си единствено на тази химия. Ако беше така, тогава всеки можеше да стане Мистър Олимпия“. На скептиците той винаги отговаря: „Пробвайте сами. Давайте, правете каквото искате, но про карти няма да получите!“. 

В културизма, по мнението на Хийт, главен фактор е генетиката, но не по-маловажни са упоритостта и самоконтрола, позволяващи да се тренира до неописуема болка. „Без талант и пълно отдаване на спорта, никакви анаболи няма да те направят шампион“. С тези думи на Фил не можем да не се съгласим.

Т.е. Фил Хийт косвено признава за употребата на стероиди без да се притеснява. Друг въпрос е какви точно препарати използва. Споровете по тази тема са разгорещени, едни твърдят, че порционът му включва проверени препарати като Дека Дураболин, Винстрол и Сустанон в максимални дозировки: от 200 мг. на ден от първото, 200 мг. на ден от второто и 2000 мг. на седмица от последното. Други предполагат, че се доверява на по-съвременни средства като Соматотропин и Кардарин. Скоро едва ли ще узнаем кой е прав, а може и всички да са прави. Никой активен спортист, а още повече звезда като Фил Хийт, няма да разкрие тайните си, докато стероидите са под забрана. 

Последна промяна: May 14, 2017

Коментари

Оставете коментар

Оставете отговор

*Име:
*E-mail: (Не е публикувана)
   Сайт: (Адреса на сайта с http://)
*Коментар: