Гликогенът

Качено от в на Feb 04, 2016 . 0 Коментари.

 

Поради зачистилите въпроси, който получаваме във форума решихме да напишем една статия за гликогена, и да разясним, какво точно представлява той.

Нека първо разясним какво представлява гликогена. Това е най-важния съхраняван полизахарид в животинските организми той се съдържа във всяка една клетка без значение от коя тъкън е тя. На кратко казано гликогена – това са запасите на нашия организъм. Организмът ни използва гликогена съхранен в мускулната тъкън, като източник на гориво, когато в нашия чревен тракт и в стомаха няма наличие на храна. Когато мускула работи в рамките на 3 минути той директно започва да черпи от запасите на гликоген, но ако мускулната дейност продължи повече от 3 минути, тогава организма започва да използва други източници на енергия, като например мазнините. От друга страна гликогена се съхранява и в черния дроб, като този гликоген има доставна функция. Когато той постъпи в кръвообращението първият консуматор на чернодробен гликоген това е мозъкът. Но тук също така царува един мит – след тренировка е задължително да се консумира прост въглехидрат или глюкоза, за да се спрът катаболните процеси, но това не е съвсем така. Ако приемем, че след тренировка е задължително да се приема глюкоза трябва да има на лице нейното пълно изчерпване от мускулните депа. За щастие науката е дала отговор на този въпрос и е разбила този мит още преди 25 години. Незнайно защо дори и до ден-днешен масово хората по залите вярват на това, което се пише в списанията. Експеримент направен преди толкова време тества 9 бодибилдъра, като 9 човека испълняват редица тежки упражнения за крака (преден клек, заден клек, бедрени екстензии, лег преса, напъди), като тренировката продължава повече от 30 минути, а тяхната бедрена мускулатура е меко казано смазана. Чрез мускулна биопсия се прави тест на изчерпания клигоген, като резултатите показват, че с подобна тренировка гликогена, който е изчерпан е само 28% от общия гликоген, който се намира в самото бедро. Това показва, че без значение, каква тренировка имате на практика е невъзможно да изчерпате гликогена, който е заложен в мускулатурата ви. Отново казваме, че при такава тежка тренировка е изчерпан едва 26-28% от наличния гликоген. Замислете се, че повечето хора, които тренират в залите използват далеч по малък тренировъчен обем и съответно бързат да заредят с бързи въглехидрати веднага след тренировка. На практика това, което искаме да ви кажем е да не робувате на митове и да не слушате хората по залите, който ви казват какво и как трябва да правите. Ние ви съветваме да намерите това, което работи индивидуално за вас, също така да изберете една тренировъчна методика и да и се доверите за около 5-6 месеца, като следите какви резултати сте постигнали с нея.

Според материали за Anabol.bg

Етикети: гликоген, гликогенътПоследна промяна: Feb 04, 2016

Коментари

Оставете коментар

Оставете отговор

*Име:
*E-mail: (Не е публикувана)
   Сайт: (Адреса на сайта с http://)
*Коментар: